Tietysti juuri kun olin saanut moottorin korjattua ja entisöityä.
Juuri maalattu pintahan tunnetusti ei tykkää bensasta.
Joudun siis joskus maalaamaan moottorin uusiksi...
Mutta tässä tankki rojektia.
Tosiaan rupesi tankki vuotamaan ja syyllinen löytyy itävaltalaiselta tehtaalta.
Tankin bensahanan kierteen paikalleen juottanut asentaja on hutiloinut.
Messinki juotokseen jäänyt pieni reikä.
Menisiköhän takuuseen? (mopo vuodelta 1967)
Hiekkapuhalsin tankin koska aattelin harjoitella tinaamista.
Tässä oli hyvä harjoitus kohde.
Kuvassa vuotokohta jo tinattuna.
Paikkaus näytti onnistuvan hyvin, ja tästä intoutuneena päätin tinalla täyttää tankissa olevia lommoja. Tai kokeilla ainakin.
Tässä lommot "täytettynä"
Ei mikään kaunis näky mutta ihan hyvin ensikertalaiselta.
Tankin muotoa oli todella vaikea saada entisen veroiseksi.
Enkä siinä täysin onnistunutkaan.
Tässä sama viilattuna.
Tinalla pienien lommojen paikkaus onnistuu hienosti. Mutta tässä tapauksessa osoittautui kovin hankalaksi nämä isommat lommot.
Joten jouduin turvautumaan vielä kittiin.
No eihän sitä kittiä ainakaan niin paljon mennyt, kuin ilman tinailuja olisi mennyt.
Samalla tinasin korkin kierteet.
En tiedä kannattiko. Uskoisin sen estävän kierteiden ruostumisen.
Ainahan kannattaa kokeilla! :)
Nyt tankki odottaa maalausta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti